تنگی کانال نخاعی چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟

تنگی کانال نخاعی، عارضه ای است که در آن نخاع و یا عصب های نخاعی به دلیل تنگی کانال، تحت فشار قرار میگیرند و ملتهب می شوند و نهایتا باعث درد در ناحیه ی باسن و پاها میشود

درد واژن چیست و چه علائمی دارد؟

vulvo dynia به سندروم پیچیده ای که با دردهای واژن ، اختلالات در رفتار جنسی و دیسترس های روانپزشکی بروز میکند گفته میشود. غالبا بیماران دچار دردهای سوزشی یا گنگ در ناحیه تناسلی به دنبال معاینه یا گذاشتن پد یا فعالیت جنسی و خشکی بیش از حد میشوند

کارپال تونل سندروم (CTS) چیست و چه علائمی دارد؟

سندروم (CTS) به دلیل فشار روی عصب مدین در مچ دست می باشد. تونل کارپال یک محل تنگ برای عبور عصب می باشد که توسط استخوان‌ها و لیگامان ها در ناحیه مچ دست احاطه شده است. وقتی عصب مدین تحت فشار قرار می گیرد باعث علائمی مثل بی حسی گزگز و مورمور ضعف می شود

ارتوکین چیست و چگونه تهیه میشود؟

بیمارانی که تمایلی به عمل جراحی باز در آسیب دیدگی های لیگامانی تاندونی عضلات شانه، زانو و مچ پا ندارند؛ یا شرایط جراحی باز را دارا نمی‌باشند؛ می‌توانند با صلاحدید فوق تخصص درد، از روش جدید ارتوکین تراپی به عنوان روشی موثر بهره ببرند

PRP چیست و چگونه موجب بهبود درد میشود؟

پی آر پی تراپی از روشهای جدید در درمان آسیب دیدگی های بدن، خصوصا آسیبهای لیگامانها ، تاندونها و مفاصل میباشد. در پزشکی ورزشی و آسیبهای ورزشی PRP جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. پی آر پی تراپی از جمله روشهایی است که به طور موثر در کلینیک درد نفس، برای تسکین و بهبود درد مورد استفاده قرار می‌گیرد

رادیو فرکانسی عصب‌ها Radio frequency neurotomy ablation

رادیو فرکونسی نوروتومی روش جدیدی که گرما توسط امواج بی‌خطر رادیویی تولید می‌شود و سپس این امواج جهت ترمیم عصب هایی به کار می رود که حس درد را به مغز می فرستند. این پروسیجر به رادیوفرکونسی اعصاب معروف است.

کاربرد بلاک عصب های اسپلانکینیک و سلیاک

بلاک شبکه عصبی سلیاک و اسپلانکینیک جهت کنترل و درمان دردهای مزمن شکمی، خصوصاً دردهایی که با منشا کانسر(سرطان) و تومورها ایجاد می‌شوند؛ روش مناسبی محسوب می‌شود. بلاک شبکه اعصابسلیاک و اسپلانکینیک از جمله اقدامات درمانی کلینک درد نفس است که در این مرکز توسط فوق تخصص درد انجام می‌شود

درمان غیر جراحی درد ناشی از آرتروز زانو در کلینیک درد

آرتروز باعث التهاب مفاصل می شود که اگرچه می تواند به هر مفصلی در بدن آسیب برساند اما این اختلال بیشتر در مفاصل دست وانگشتان ، لگن، ستون فقرات و زانو دیده می شود و از آن جایی که زانوها وزن بدن را تحمل می کنند آرتروز در زانوها شایع تر از سایر نواحی است

بلاک مفصل ساکروایلیاک (SI joint block )

مفصل ساکروایلیک از اتصال دو استخوان ایلیوم لگن و ساکروم ستون فقرات تشکیل میشود این مفصل بالی شکل دوتاست که یکی در طرف چپ و دیگری در طرف راست قرار دارد.

بلاک شبکه عصبی هایپوگاستر چیست؟

بلاک شبکه عصبی هایپو گاستر برای درمان دردهای مزمن ناشی از رحم و تخمدان و پروستات یا سایر بخش‌های لگن که به درمانهای دیگر پاسخ نداده اند؛ مورد مناسبی برای انجام بلاک شبکه هایپرگاستر می باشد. این شبکه عصبی در انتهای ستون فقرات کمری قرار گرفته و با بلاک این شبکه انتقال درد متوقف می‌شود

بلاک عصب سمپاتیک کمری چیست و چگونه انجام میشود؟

بلاک سمپاتیک کمری تزریق دارو در محل شبکه می باشد که باعث کاهش درد کمری یا دردهای ساق پا سمپاتیک می شود

درمان درد ناشی از تنگی کانال نخاعی یا بیرون زدگی دیسک با بلاک عصبی کودال

کسانیکه دچار دردهای نوروپاتی در ناحیه کمر، لگن، باسن ران ساق، مچ کف پا و انگشتان بدلیل درگیری عصب سمپاتیک تنگی کانال نخاع بیرون زدگی دیسک کمر و یا بازگشت دردهای شدید بعد از عمل جراحی دیسک کمر هستند کاندید مناسبی برای بلوک عصبی کودال میباشند

اپیدورال چیست و کجا قرار دارد ؟

اپیدورال فضایی است که بین لیگامان زرد یا فلاووم و دورامتر (پرده اصلی پوشاننده نخاع) قرار میگیرد. این فضا شامل عروق خونی و لنفاوی و بافت چربی است.

بلاک گانگلیون اسفنوپالاتین برای چه افرادی مناسب است؟

گانگلیون اسفنوپالاتین مجموعه ای از عصب های سمپاتیک - پاراسمپاتیک عصب های حسی می باشد که در حفره ای به نام پتریگوپالاتین در صورت قرار گرفته است

بلاک گانگلیون ستاره ای Stellate ganglion block چیست؟

گانگلیون ستاره ای Stellate ganglion block بخشی از شبکه عصبی زنجیره سمپاتیک در ناحیه گردن است. بلاک گانگلیون ستاره ای توسط تزریق دارو به داخل این اعصاب انجام می شود و باعث کاهش درد در ناحیه سر و گردن و صورت و بازوها می شود

بلاک گانگلیون های ایمپار چگونه انجام می شود؟

اگر شما از درد مزمن در ناحیه تناسلی یا نشیمنگاه یا دنبالچه رنج می برید، بلاک گانگلیون های ایمپار برای شما مفید خواهد بود.

بلاک های سمپاتیک چه هستند؟

علل بیشتر دردهای ناشناخته درگیری شبکه و گانگلیون های زنجیره عصبی سمپاتیک (خودکار) می باشد. برای درمان این نوع درد ها با بلاک زنجیره سمپاتیک در نواحی مختلف مثل سر و گردن سینه شکم و لگن و دنبالچه می توان انواعی از دردها با منشأ ناشناخته و غیر قابل تشخیص را درمان کرد

درباره بلوک عصبی بیشتر بدانید

بلوک های عصبی پروسیجرهایی هستند که در کنترل و درمان انواع دردهای امروزی کاربرد دارد. این بلاک ها توسط فوق تخصص درد در کلینیک های درد قابل انجام هستند. بلاک های عصبی توسط سوزن های مخصوص و به کمک دستگاه تصویربرداری از جمله فلوروسکوپ یا سونوگرافی قابل انجام است.

ویژگی های درمانی کلینیک درد چیست؟

درد یکی از مشکلات جسمی محدود کننده و در مواردی ناتوان کننده است؛ که می‌تواند تاثیر فراوانی روی سبک زندگی افراد و شرایط آنها در زندگی داشته باشد. متخصص درد پزشکی است؛ که با روشهای غیر جراحی، بدون بیهوشی و نیاز به بستری شدن؛ قادر خواهد بود انواع دردهای بیماران را تسکین داده یا درمان نماید.

فتق دیسک چیست؛ چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

دیسک های ستون فقرات مانند یک بالشتک بین مهره ها هستند وماده ای ژله ای مانند درمرکزآنها قراردارد. درصورت خروج این ماده از دیسک به دلیل صدمه یا فشردگی، محافظت کمتری خواهند داشت و بسته به محلی که دیسک آسیب دیده درآن قراردارد،منجربه درد درکمرمی شود

خار پاشنه چیست و چگونه درمان میشود؟

خار پاشنه عارضه نسبتا شایعی است که می‌تواند افراد مبتلا را دچار محدودیت های حرکتی وسیع کرده و زندگی را سخت نمیاد. برای درمان خارپاشنه روشهای غیرتهاجمی و مؤثری در کلینیک های درد تجویز و انجام می‌شود که با بکارگیری آنها می‌توانید شرایط بهتری را تجربه نمایید

نوار عصب و عضله چگونه و به چه علت انجام میشود؟

نوار عصب و عضله که به آن الكترومیوگرافی گفته میشود و به آن به اختصار ای ام جی و یا تست عصب هم گفته می شود ، نوعی روش تشخیصی است كه برای ارزیابی سلامت اعصاب و عضلات و تشخیص بیماریهای عصبی و عضلانی و اختلالات محل اتصال عصب و عضله به كار می رود.

درمان دردهای ناشی از زونا در کلینیک درد

چه عواملی موجب درد پایین کمر میشوند؟

میلیون ها نفر در سر تا سر جهان وجود دارند که از کمر درد بخش تحتانی کمر رنج می برند. در این بخش علل درد تحتانی کمر را بررسی کرده ایم.

درد میانی کمر با چه روشهایی قابل درمان است؟

درد میانی کمر در هر نقطه از پایین‌ قفسه سینه تا قاعده گردن رخ می دهد. این ناحیه به ستون فقرات سینه ای معروف است. درد در این ناحیه از بدن می تواند به دلایل مختلفی از جمله تحریک یا آسیب به مهره ها ، دیسک های ستون فقرات ، رباط ها یا ماهیچه ها ایجاد شود.

درد ناحیه فوقانی کمر چگونه درمان میشود؟

درد قسمت فوقانی کمردردی است که در هر نقطه از گردن تا دنده های پایینی احساس می شود. درد شانه نیزممکن است مربوط به مشکلی در قسمت بالای کمرباشد.

لیزر پرتوان در فیزیوتراپی چه کاربردی دارد؟

لیزر پرتوان (HPLT) یک پیشرفت تکنولوژیک ایجاد شده در حوزه لیزر کم توان یا لیزر سرد است و میتواند بخش بسیار بزرگتری از سطح بدن را در مقایسه با لیزر سرد درمان نماید. این نوع لیزر قبلا در پزشکی تنها در جراح یها مورد استفاده قرار میگرفت

درد دنبالچه چیست و چگونه درمان میشود؟

هنگامی که درد از لگن منشا می گیرد به احتمال زیاد ناشی از درد دنبالچه است . درد استخوان دنبالچه ، به نام کوکسیدینیا ، دردی در استخوان مثلثی کوچک و در اطراف آن در پایین ستون ستون فقرات ، بالای شکاف باسن است.

درباره آرتروز ستون فقرات گردنی (اسپوندیلوز سرویکال) بیشتر بدانید

آرتروز ستون فقرات گردنی (اسپوندیلوز سرویکال) یک بیماری دژنرا تیو است که بر گردن شما تأثیر می گذارد. بیماری آرتروز دیسک گردن دیسک در گردن شما در اثر ساییدگی در طول سال ایجاد می شود.

تشخیص و درمان تنگی کانال نخاعی گردن چگونه است؟

متخصص درد پزشکی است که می‌تواند برای درمان تنگی کانال نخاع گردنی، با روشهای غیر جراحی و کم تهاجمی اقدام نماید. متخصص درد همیشه یک معاینه بدنی کامل برای بررسی احساسات ، رفلکس ها ، تحرک و انعطاف پذیری شما به عنوان راهی برای درک درد و سایر علائم انجام می دهد.

فتق دیسک گردن چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟

درمان فتق دیسک همیشه محافظه کارانه شروع می شود. متخصصان کنترل درد گردن ممکن است به شما توصیه کنند که علائم را با داروهای مسکن بدون نسخه کاهش دهید. از برخی موقعیتها یا حرکات دردناک جلوگیری کنید، به ورزش سبک مانند راه رفتن و کشش بپردازید و از کمپرس های سرد و گرم برای تسکین و کاهش درد استفاده نمایید

گردن درد چیست و در کلینیک درد چگونه درمان میشود؟

هنگامی که در گردن خود احساس درد می کنید ، ممکن است در خوابیدن یا هرکار دیگری مشکل داشته باشید. از آنجا که دلایل زیادی برای احساس ناراحتی وجود دارد ، شما به یک پزشک باتجربه و متخصص در مدیریت درد نیاز دارید. تشخیص دقیق برای رفع ناراحتی شما کاملا ضروری است

اسپاسم عضلات گردن چیست و چه علائمی دارد؟

گاهی اوقات ، اسپاسم عضلانی و درد در گردن می تواند نشان دهنده مشکلت جدی تر باشد. اگر درد شما ناگهان بروز کرده و تیز است و همزمان با تیرکشیدن شانه همراه است ، با مشکلی روبرو شده اید که لازم است به پزشک مراجعه کنید

درد زانو چیست، چه عللی دارد و چگونه درمان میشود؟

درد زانو یکی از آزار دهنده ترین و محدودکننده ترین مشکلات اسکلتی است که برای افراد به ویژه در سنین بالا و با جنسیت زن رخ می‌دهد. اگر به درد زانو مبتلا هستید؛با مراجعه به کلینیک درد نفس به مدیریت دکتر حسین عدل خو فوق تخصص درد، می‌توانید با روشهای کم تهاجمی و غیر جراحی به کنترل و بهبود درد خود بپردازید

علل و درمان درد شانه

ازآنجا که شانه ازقسمتهای متحرک بسیاری تشکیل شده است که همه آنها با هم هماهنگ هستند ودامنه حرکتی کاملی را ایجاد می کنند ، در نتیجه آسیبپذیری این ناحیه افزایش می یابد. درد شانه انواع مختلفی دارد که میتواند درد کتف ها ،گردن درد همراه باگسترش ناراح تی درشانه یا درد عمومی دراطراف شانه ها باشد

علل و علائم شایع کمر درد چیست؟

کمر درد یکی از عوامل اصلی بروز ناتوانی در انجام امور در سراسر جهان است. همچنین جزو شایع ترین شکایاتی است که پزشکان می شنوند. درد کمر ، از بسیاری جهات بر زندگی فرد تأثیرمیگذارد؛ بنابراین لازم است قبل ازین که بدتر شود و منجر به کاهش تحرک شود برای درمان آن اقدام کرد

آسیب به عصب گردن چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

عصبی که در گردن تحت فشار قرار گرفته؛ می تواند باعث ایجاد یک احساس ناخوشایند در سبک زندگی شما شود. درمان عصب تحت فشار ممکن است نسبتا آسان باشد؛ اما همین علائم می تواند نشان دهنده یک مشکل بسیار جدی تر باشد

درد شدید و مزمن شما را ناتوان و افسرده کرده است ؟!
کلینیک درد نفس با استفاده از روشهای جدید و به روز دنیا، وسایل و تجهیزات پیشرفته و پزشکان مجرب، آماده مشاوره و درمان شما عزیزان می‌باشد.
بی دردی حق شماست