صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان دردهای گردنی / گردن درد چیست و در کلینیک درد چگونه درمان میشود؟

گردن درد چیست و در کلینیک درد چگونه درمان میشود؟

هنگامی که در گردن خود احساس درد می کنید ، ممکن است در خوابیدن یا هرکار دیگری مشکل داشته باشید. از آنجا که دلایل زیادی برای احساس ناراحتی وجود دارد ، شما به یک پزشک باتجربه و متخصص در مدیریت درد نیاز دارید. تشخیص دقیق برای رفع ناراحتی شما کاملا ضروری است. جراحات گردن در ایالات متحده معمول است. حدود 70 درصد از کل بزرگسالان در طول زندگی خود دچار درد گردن می شوند. شکایات مربوط به گردن درد از سال 2010 فقط 15 درصد از مراجعه به دکتر را تشکیل می دهد.

اما یک سوم کامل بستری شدن در بیمارستان در همان سال را شامل می شود؛ و این تعداد در سالهای اخیر کاهش نیافته است. امروزه پنج درصد از کسانی که گردن درد دارند ممکن است دچار ناتواتی شده یا به دلیل شرایط نتوانند کار کنند. به همین دلیل است که شما باید در اولین علائم ناراحتی به دنبال درمان باشید تا از عوارض جدی جلوگیری کنید.

امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی نسبت به گذشته و برخی علل دیگر، با فراوانی دردهای گردنی مواجه هستیم که برای رفع این دردها می‌توان به کلینیک درد مراجعه نمود. کلینیک درد نفس یکی از مراکز فوق تخصصی درمان درد است. در این مرکز با بکارگیری روشهای بدون جراحی، بیهوشی و بستری، دردهای گردنی مراجعین با کمترین عوارض بهبود یافته درمان می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 26350185 - 021 تماس حاصل فرمایید.

آناتومی گردن

ستون فقرات گردنی ازهفت مهره تشکیل شده است. مفاصل پشت مهره های گردنی (وجهی ها) به گونه ای ساخته شده اند که امکان حرکت را ایجاد میکنند بین هرمهره،دیسک های بین مهره ای قراردارند که حرکت وانعطاف پذیری و توانایی تحمل فشار را در گردن امکان پذیرمی کنند. همچنین عضلات ، تاندون ها و رباط ها به حفظ حالت سر کمک می کنندگردن (ستون فقرات گردنی) شانه ها وسینه رابه سرمتصل میکند. گردن یکی از پیچیده ترین ساختارها در بدن ما است وشامل نخاع است که پیامهایی را از مغز به بقیه بدن میفرستد.

ستون فقرات گردنی مسئول چندین نقش حیاتی است، ازجمله : محافظت ازنخاع ، پشتیبانی از سر وکمک به پیشرفت جریان خون درمغز. فشاربه گردن ، ازطریق ضربه یا فعالیتهای روزمره ، میتواند باعث انواع مشکلات شود. گردن شما کار سختی برای انجام دادن دارد. ازنگه داشتن وزن سر تا حفظ انواع حرکات و چرخش های آن. گردن انعطاف پذیرترین قسمت بدن انسان است. گردن درد انواع مختلفی دارد. پا یه و اساس گردن شما ستون فقرات گردنی است. نگه داشتن سر به حالت ایستاده به مجموعه های مختلف از عضلت ، رباط ها و تاندون ها متک ی است. هرگونه حس ناراحتی در گردن ممکن است باعث ایجاد حس ناخوشایند در شانه ها وسایر نواحی بدن شود.

درد مداوم یا مزمن می تواند ناتوان کننده باشد. علاوه بر جراحات ، علت های مختلف پزشکی می تواند گردن درد ایجاد کند. همه ا ینها به شرط پی گیری به موقع قابل درمان هستند. ولی در صورت عدم درمان می تواند به یک بیماری مزمن تبدیل شود که به درمان تهاجمی‌تر مثل استفاده بالقوه کنترل شده از مسکن ها نیاز داشته باشد.

گردن درد

انواع دردهای گردن

ایجاد درد در گردن ممکن است علل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود :

1. اسپاسم عضلات گردن
  2. Pinched nerves
  3. فتق دیسک گردن
  4. تنگی کانال نخاعی گردن

کلینیک درد نفس با استفاده از روشهای جدید و به روز دنیا، وسایل و تجهیزات پیشرفته و پزشکان مجرب، آماده مشاوره و درمان شما عزیزان می‌باشد. لطفا جهت ارتباط با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن : 26350185 - 021 اقدام فرمایید.

درد شدید و مزمن شما را ناتوان و افسرده کرده است ؟!
بی دردی حق شماست