صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان دردهای گردنی / درباره آرتروز ستون فقرات گردنی (اسپوندیلوز سرویکال) بیشتر بدانید

درباره آرتروز ستون فقرات گردنی (اسپوندیلوز سرویکال) بیشتر بدانید

ستون فقرات شما شامل بالش هایی از دیسک های نرم بین استخوان ها و غضروف ها است. این دیسک ها امکان خم شدگی بدون درد را ایجاد میکند. وقتی آسیب ببینند ، تحرک شما از دست می رود و علائم دردناکی را تجربه می کنید. ممکن است آرتروز تحلیل شونده در گردن خود داشته باشید و هنوز آن را نمی دانید. در کلینیک درد ، شما یک تشخیص دقیق و گزینه های درمانی کامل برای خارج شدن از درد دریافت می کنید .

آرتروز ستون فقرات گردنی

آرتروز ستون فقرات گردنی (اسپوندیلوز سرویکال) یک بیماری دژنراتیو است که بر گردن شما تأثیر می گذارد. بیماری آرتروز دیسک گردندر گردن شما در اثر ساییدگی در طول سال ایجاد می شود. بنابراین زنان و مردان مسن برای ابتلا به این بیماری بیشتر مستعد هستند. و به طور معمول از قسمت سرویکال یا از بالای ستون فقرات نشات می گیرد. آرتروز گردن شرایطی است که با افزایش سن بدتر می شود. طبق تحقیقات کلینیک مایو، بیش از 85 درصد آمریکایی های بالای 60 سال به بیماری دیسک دژنراتیو گردن مبتلا هستند. در بیشتر موارد ، هیچ علتی جز افزایش سن برای این بیماری وجود ندارد؛ اما اگر در عکسبرداری با اشعه ایکس یا معاینه کشف شود؛ درمان های غیر جراحی در مرکز درد موفقیت آمیز است.

امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی نسبت به گذشته و برخی علل دیگر، با فراوانی دردهای گردنی مواجه هستیم که برای رفع این دردها می‌توان به کلینیک درد مراجعه نمود. کلینیک درد نفس یکی از مراکز فوق تخصصی درمان درد است. در این مرکز با بکارگیری روشهای بدون جراحی، بیهوشی و بستری، دردهای گردنی مراجعین با کمترین عوارض بهبود یافته درمان می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 26350185 - 021 تماس حاصل فرمایید.

علت ابتلا به آرتروز گردن

با افزایش سن و ساییدگی و پارگی استخوان ها و غضروف های گردن، باعث ضعیف شدن دیسک های مهره ای بین آنها می شود. از آنجا که دیسک ها مانند یک بالشتک برای استخوان ها عمل می کند و دامنه حرکتی کاملی را امکان پذیر می کند ، درد زمانی ایجاد می شود که حرکت دیسک در گردن از بین برود. گرچه این بیماری به مرور زمان اتفاق می افتد؛ برخی از عوامل خطر از جمله عادت های کاری ، آسیب های قبلی گردن، ژنتیک و حتی سیگار کشیدن ، پیشرفت آن را تسریع می کنند. هنگام مراجعه به کلینیک، پزشک در کلینیک درد به دنبال دلایل دیگر آرتروز دژنراتیو در گردن است ، که برخی از آنها عبارتند از :

آرتروز ستون فقرات گردنی

علائم دردناک آرتروز گردن

مانند بسیاری از افراد ، ممکن است هیچ علئمی از آرتروز دژنراتیو در گردن نداشته باشید. اگر علئمی را تجربه کن ید ، به احتمال زیاد با درد گردن و سفتی همراه است. اگر وضعیت شما شامل یک عصب پینچ شده یا نخاع باشد؛ ممکن است علائم جدی تری را مشاهده کنید که شامل موارد زیر است:

درمان آرتروز ستون مهره‌های گردن

برای ارزیابی دلایل علائم خود به پزشکان کلینیک درد مراجعه کنید. ممکن است نیاز به انجام برخی آزمایشات مانند اشعه ایکس ، (MRI) ، ( سی تی اسکن، میلوگرام ، الکترومیوگرافی EMG) . یا آزمایش خون برای تشخیص آرتریت روماتوئید باشید. به محض اینکه متخصص درد شما تشخیص دقیق را انجام داد ، گزینه های درمانی شما واضح تر می‌شوند. درمانی که نیاز دارید به علت و شدت علائم بستگی دارد.

برخی از روشهای غیر جراحی آرتروز گردن عبارتند از :

اگر از تنگی سرویکال رنج می برید ، جراحی تنگی کانال نخاعی ، که کمتر تهاجمی است ، ممکن است گزینه مناسبی باشد. در کلینیک درد ، شما درمان مناسبی را برای متوقف کردن درد و سایر علائمی که تجربه می کنید ، دریافت می کنید. درد شما ممکن است فقط یک عضله کشیده شده یا یک وضعیت موقتی از خوابیدن در وضعیت نامناسب باشد. تنها راه تشخیص جدی بودن یا نبودن ناراحتی شما این است که از پزشک ما در کلینیک درد نفس کمک بخواهید. برای تشخیص ممکن است مجبور شوید برخی آزمایشات را انجام دهید ، اما در این صورت گزینه های درمانی مختلفی دارید.

درد زانو یکی از آزار دهنده ترین و محدودکننده ترین مشکلات اسکلتی است که برای افراد به ویژه در سنین بالا و با جنسیت زن رخ می‌دهد. اگر به درد زانو مبتلا هستید؛ با مراجعه به کلینیک درد نفس به مدیریت دکتر حسین عدل خو فوق تخصص درد، می‌توانید با روشهای کم تهاجمی و غیر جراحی به کنترل و بهبود زانو درد خود بپردازید. شماره تماس کلینیک فوق تخصصی درد نفس : 26350185 - 021

بی دردی حق شما است!