صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزردرمانی در کلینیک درد / لیزر پرتوان در فیزیوتراپی چه کاربردی دارد؟

لیزر پرتوان در فیزیوتراپی چه کاربردی دارد؟

هیلتراپیا (Hipterapia)یک روش درمانی نوین برای دردهای اسکلتی عضلانی عمیق، مانند بیرون‌زدگی دیسک، سیاتیک، تاندونیت و مشکلات مشابه آن است. دستگاه لیزر HIRO 3.0 پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین ابزار هیلتراپیا است که توسط سازمان FDA )سازمان غذا و داروی آمریکا) مورد تایید قرار گرفته است.

روش هیلتراپیا، با انتقال انرژی پیوسته و کنترل‌ شده‌ی امواج لیزری به بافت‌های عمقی، موجب درمان همزمان علائمی مانند درد و علت اصلی بیماری می‌شود. این امواج لیزری موجب تسریع در روند بازسازی بافت‌ها شده و با ایجاد گرمایش زمانبندی شده و کنترل شده، نهایت ایمنی را در درمان تضمین می‌کند.

دستگاه لیزر HIRO 3.0 علاوه بر برطرف کردن علائمی مانند درد، موجب تسریع روند بازسازی و احیای سلولی در بافت‌های عمقی می‌شود که این امکان با استفاده از هندپیس DJD میسر شده است.
این دستگاه جهت رفع مشکلات اسکلتی- عضلانی بیماران برای بهبودی هرچه سریع‌تر، به متخصصین (متخصصین ارتوپدی، متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپیست و کلینیک‌های درد) یاری می‌رساند.

لیزر پرتوان دارای تاثیرات ضددرد و ضدالتهاب و گرفتگی عضلات است و این اثرات طی مطالعات بالینی متعدد به اثبات رسیده‌اند. بکارگیری این لیزر، رسیدن به نتایج در کوتاه ‌ترین زمان ممکن را تضمین می‌کند و نتایج حاصل از درمان، حتی بعد از اولین جلسه درمانی نیز قابل مشاهده و ملموس هستند. لیزر پرتوان در کلینیک درد نفس به عنوان روشی موثر و غیر جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 26350185 - 021 اقدام فرمایید.

دستگاه HIRO 3.0 علاوه بر درمان موثر تورم (اِدِم)، درد‌های عضلانی و ایجاد اثر ضد درد و ضدالتهاب در بافت‌های بدن، موجب تسریع روند بازسازی و احیای سلولی می‌شود و بدین ترتیب بیماری‌هایی مانند آرتروز را به صورت ریشه‌ای درمان می‌کند.

به لطف تکنولوژی پالسی اختصاصی و نوآورانه دستگاه HIRO 3.0و منبع نوری Nd:YAG با طول موج ۱۰۶۴ nm پرتوی ساطع شده از این دستگاه می‌تواند به سطح انرژی بالایی )۳ (kW دست پیدا کند. شدت بالای انرژی منتقل شده موجب تاثیرگذاری درمان حتی برای عمقی‌ترین آسیب‌ها می‌شود. شدت انرژی این دستگاه تا ۱۵,۰۰۰ W/cm2 می‌باشد که هیچ کدام از تکنولوژی‌ها لیزری دیگر در حال حاضر نمی‌توانند به این میزان برسند. طول موج و فرکانس HIPT به نحوی تعیین شده درمان با آن همیشه ایمن است، چرا که حین درمان با این فرکانس، دمای پوست همیشه کمتر از آستانه‌ی تحمل گرمایشی پوست است.

در درمان با لیزر پر توان از فرایندی استفاده می شود که فوتوبیومدولاسیون نام دارد . فوتون ها به درون بافت وارد شده و با کمپلکس سیتوکروم c در میتوکندری برهم کنش میکند.
این بر هم کنش باعث موجب شروع آبشاری از واکنش های بیولوژیکی می شود که منجر به افزایش متابولیسم سلولی و کاهش درد و التهاب خواهد شد.
برخلاف داروها، لیزر پرتوان ، درد را بدون عوارض جانبی ناخواسته کاهش می دهد.

همچنین اشاره به این نکته حائز اهمیت است که بیماران گزارش میدهند که دردشان به صورت پایدار برطرف شده است
اگر چه تعداد دفعات درمان مورد نیاز تا حد زیادی به حاد بودن شرایط بیمار بستگی دارد، اما با این حال درد و التهاب بسیاری از بیماران بعد از دو نوبت درمان به صورت پایدار تسکین می یابد.
با استفاده ار لیزرهای پرتوان بسته به اندازه، عمق و شدت وضعیت مورد نظر، درمان ها سریع و در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه هستند.

لیزرهای پر توان قادر به تامین مقدار زیادی انرژی در مدت زمان کم هستند، بنابراین دوزهای درمانی به سرعت به دست می آیند.
برای افرادی که برنامه های فشرده دارند، چه بیمار و چه پزشک، درمان سریع و موثر ضروریست.

فواید لیزر پرتوان

موارد منع استفاده از لیزر پرتوان

لیزر پرتوان

کاربرد لیزر پرتوان در فیزیوتراپی

بعضی از موارد کاربرد لیزر پرتوان به شرح زیر است:

خصوصیات فنی دستگاه

1. هندپیس انحصاری DJD برای تسریع بازسازی بافت‌ها
  2. هندپیس استاندارد برای تسکین درد

امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی نسبت به گذشته و برخی علل دیگر، با فراوانی دردهای گردنی مواجه هستیم که برای رفع این دردها می‌توان به کلینیک درد مراجعه نمود. کلینیک درد نفس یکی از مراکز فوق تخصصی درمان درد است. در این مرکز با بکارگیری روشهای بدون جراحی، بیهوشی و بستری، دردهای گردنی مراجعین با کمترین عوارض بهبود یافته درمان می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 26350185 - 021 تماس حاصل فرمایید.

بی دردی حق شما است!