صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / درد نورالژی عصب تری ژرمینال

درد نورالژی عصب تری ژرمینال

نورالژی عصب تری ژرمینال یک درد مزمن است که عصب تری ژرمینال را تحت تاثیر قرار می دهد که این عصب حس را از صورت به مغز منتقل می کند. در نورالژی عصب تری ژرمینال حتی تحریک خفیف صورت مانند مسواک زدن نیز ممکن است باعث ایجاد درد شدید شود. متاسفانه این بیماری یکی از علل خودکشی ناشی از درد می باشد

بلوک عصب تری ژمینال و رادیوفرکوئنسی عصب که در کلینیک درد نفس توسط متخصص درد در اتاق عمل سرپایی در شرایط کاملا استریل و به کمک دستگاه فلوروسکوپ وتحت مانیتورینگ کامل قلبی عروقی انجام می شود؛ می‌تواند موجب بهبودی درد نورالژی عصب تری ژرمینال شود. در صورت تمایل به کسب آگاهی بیشتر در مورد این روش و مشاوره حضوری، با شماره تلفن 26350185 - 021 تماس حاصل فرمایید.

آناتومی عصب تری ژرمینال پیچیده ترین عصب جمجمه است که دارای سه شاخه اصلی است :

علائم درد عصب سه قلو و صورت

درد در ابتدا با حملات کوتاه مدت و خفیف شروع می شود ولی می تواند پیشرفت کند و باعث حملات طولنی مدت و مکررنیز شود . نورالژی تری ژرمینال بیشتر از مردان در زنان اتفاق می افتد و بیشتر در افراد بالی 50 سال رخ میدهد.

الگوی درد در نورالژی تری ژمینال :

علل درد عصب سه قلو و صورت

در نورالژ ی عصب تری ژمینال عملکرد عصب سه قلو مختل می شود. معمولً مشکل فشار یک رگ خونی بر رو ی ریشه عصب سه قلو در قاعده مغز است. این تماس عصب را تحت فشار قرار داده و باعث اختلال در عملکرد آن می شود . نورالژ ی عصب تری ژرمینال می تواند در نتیجه افزایش سن رخ دهد ، یا می تواند مربوط به مولتیپل اسکلروزیس یا اختلال مشابهی باشد که به غلاف میلین آسیب می رساند. نورالژ ی عصب تری ژرمینال همچنین می تواند در اثر فشرده ساز ی تومور عصب تری ژرمینال ایجاد شود .

برخی از افراد ممکن است به دلیل ضایعه مغز ی یا سایرناهنجاری ها دچارنورالژ ی عصب تری ژرمینال شوند. در موارد دیگر ، آسیب ها ی جراحی ، سکته مغز ی یا ضربه به صورت ممکن است مسئول بروز نورالژ ی عصب تری ژرمینال باشند .

روشهای درمان درد عصب سه قلو و صورت

1. درمان دارویی :

درمان نورالژ ی تری ژرمینال معمولً با دارو شروع می شود. دارو هایی مانند پرگابالین ،گاباپنتین، باکلوفن، کاربامازپین و ...ک ه سیگنال های درد ارسال شده به مغز را کاهش داده یا مسدود کند. برخی افراد نیازی به درمان اضافی ندارند. با این حال ، باگذشت زمان ، برخی از افراد مبتلا به این بیمار ی ممکن است به این داروها پاسخ ندهند یا عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنند. برا ی این افراد از سایر گزینه های درمانی نورالژی تری ژرمینال می توان استفاده کرد. اگربیماری به علت دیگر ی مانند مولتیپل اسکلروزیس باشد ، پزشک بیمار ی زمینه ای را درمان می کند.

2 . بلوک عصبی تری ژمینال :

مدت زمان این روش ها ی بسته که نیازی به بیهوشی وبستری ندارند حدود یک ساعت می باشد. وبیمار بعد از انجام پروسیجر به ریکاوری منتقل شده و سپس بعد از کنترل علایم حیاتی در همان روز مرخص می شود. رادیوفرکوئنسی و بلوک عصبی نورالژی تری ژرمینال یکی از روشها ی موفقیت آمیز درمان نورالژی عصب سه قلو است که در کلینیک درد نفس توسط متخصص درد انجام می شود.

درد زانو ناشی از آرتروز یکی از آزار دهنده ترین و محدودکننده ترین مشکلات اسکلتی است که برای افراد به ویژه در سنین بالا و با جنسیت زن رخ می‌دهد. اگر به درد زانو مبتلا هستید؛ با مراجعه به کلینیک درد نفس به مدیریت دکتر حسین عدل خو فوق تخصص درد، می‌توانید با روشهای کم تهاجمی و غیر جراحی به کنترل و بهبود درد خود بپردازید. شماره تماس کلینیک فوق تخصصی درد نفس : 26350185 - 021

بی دردی حق شما است!